PROJEKTY
DOVEDNOSTI PRO TRH PRÁCE
Operační program: Lidské zdroje a zaměstnanost
Název prioritní osy: Aktivní politika trhu práce
Název oblastní podpory: Posílení aktivních politik zaměstnanosti
Reg. číslo projektu: CZ.1.04/2.1.01/D8.00008
Místo realizace: Moravskoslezský kraj
doba realizace: 1. září 2014 – 31. října 2015
Projekt je zaměřen na motivaci, posílení kompetencí, individuální podporu a odborné vzdělávání osob - žen a mužů registrovaných v evidenci Úřadu práce déle než 5 měsíců
V rámci projektu bude realizováno individuální poradenství, pracovní diagnostika, motivace, vzdělávání a zaměstnávání uchazečů o zaměstnání
Aktivity projektu
- motivačně poradenský program
- pracovní diagnostika
- rekvalifikační a kvalifikační kursy:
Pracovník v sociálních službách
Administrativní pracovník s praxí
Daňová evidence
Účetnictví s využitím výpočetní techniky
Ošetřovatel/ka
Sanitář/ka
- individuální poradenství a přímá podpora
- zprostředkování zaměstnání pro 13 osob
poradenství, podpora, motivace, vzdělávání, rekvalifikace, zaměstnání
Shrnující informace o realizaci projektu "Dovednosti pro trh práce"
Výše posledního schváleného rozpočtu: 4.197.661,20 Kč
Spolupracující organizace:
- Domov Alzheimer Darkov o.p.s.
- Mgr. Andělová - OSVČ
- fa DAFIN Morava s.r.o,
Cílovou skupinou projektu byli muži a ženy různých věkových skupin - uchazeči a uchazečky o zaměstnání, zejména osoby vedené v evidenci uchazečů o zaměstnání u krajské pobočky Úřadu práce Ostrava déle než 5 měsíců
Klíčové aktivity
KA 01 Výběr účastníků/ic do projektu:
Účastníci projektu byli vybíráni ve spolupráci s kontaktními pracovišti Úřadu práce Karviná, Orlová, Havířov, Bohumín a Český Těšín. Individuální zájemci byli informováni o aktivitách projektu samostatně poradcem pro zaměstnání a byla s nimi sepsána smlouva o vstupu do projektu. Celkem do projektu vstoupilo 110 osob.
KA 02 Motivační program:
Motivační programy pro účastníky projektu proběhly v 8 bězích. Byly zajišťovány externími lektory a realizovány v délce 42 hodin /6 dnů á 7 hodin/.
KA 03 Poradenské činnosti:
Tato aktivita byla realizována po celou dobu realizace projetu Poradcem pro zaměstnání, který byl účastníkům k dispozici ve stanovenou, předem vypsanou a viditelně vyvěšenou dobu nebo na základě telefonické, e-mailové či jiné dohody i v dobu vyhovující účastníkovi projektu. Probíhalo jak skupinové tak individuální poradenství. Snížený zájem o tuto aktivitu jsme evidovali v průběhu letních prázdnin.
KA 04 Pracovní diagnostika:
Aktivita pracovní diagnostika – individuální a skupinová byla nabídnuta všem účastníkům projektu, celkem touto aktivitou prošlo v průběhu projektu 23 osob. Byly stanoveny termíny skupinových a individuálních setkání s externím pracovníkem Dr. Stolařem a Dr. Čapkou. Každému účastníkovi této aktivity bylo vypracováno hodnocení a závěrečná zpráva. O aktivitu byl velký zájem, ale z důvodu vyčerpání finančních prostředků byla aktivita ukončena.
KA 05 Rekvalifikační kursy
V průběhu projektu byly realizovány rekvalifikační a kvalifikační kursy. Z celkového počtu 6 nabízených rekvalifikací byly skutečně realizovány 4. O kurs Daňová evidence nebyl zájem z důvodu nízké úrovně vzdělanosti účastníků projektu /o kurs projevila zájem pouze jedna účastnice, která však následně odstoupila/. Další nerealizovaný kurs Administrativní pracovník s praxí – u tohoto kursu neměl realizátor projetu platnou akreditaci. Po jejím získání v období prázdnin nemněli přihlášení účastníci zájem o vstup do rekvalifikace a vzhledem k tomu, že kurs má dlouhou hodinovou dotaci a je doplněn o praxi u zaměstnavatele nebylo již možno z časových důvodů kurs realizovat. Celkem do kursů nastoupilo 74 osob a úspěšně kurs ukončilo - splnilo podmínky a bylo předáno osvědčení 60 osobám.
Název kursu |
Do kursu nastoupilo |
Počet úspěšných osob |
Plán úspěšných osob |
Pracovník v sociálních službách |
26 |
24 |
12 |
Ošetřovatel/ka |
8 |
4 |
12 |
Sanitář/ka |
23 |
19 |
12 |
Administrativní pracovník |
- |
- |
12 |
Účetnictví s využitím VT |
15 |
13 |
12 |
Daňová evidence |
- |
- |
12 |
C e l k e m |
74 |
60 |
72 |
KA 06 Zprostředkování zaměstnání - KA 07 Podpora uplatnění na trhu práce
Při této klíčové aktivitě probíhalo intenzivní vyhledávání potencionálních zaměstnavatelů. Mezi spolupracující organizace se zapojily 3 zaměstnavatelé v regionu - Domov Alzheimer Darkov o.p.s., Mgr. Andělová – OSVČ, fa DAFIN MORAVA s.r.o., kteří vytvořili celkem 11 nových pracovních míst. Jedno místo bylo vytvořeno u realizátora projektu. Na pracovním místě U Akademického ústavu se vystřídaly 2 pracovnice na 1 pracovním místě.
Domov Alzheimer Darkov – 8 pracovních míst, na kterých se vystřídalo celkem 11 osob /viz přiložená tabulka Umístění na pracovní místa/
Pracovní úvazky 37,5 h týdně jsou v souladu s platnou legislativou pro třísměnný /nepřetržitý/ provoz zákon č. 262/2006 Sb. Zákoník práce § 83a, odst.2.
KA 08 Doprovodná a podpůrná opatření
V rámci této aktivity byly účastníkům vzdělávání ať už motivačních programů, pracovní diagnostiky nebo rekvalifikačních kursů poskytnuty podpůrné opatření formou:
- cestovních náhrad /proplacení jízdného pro dojíždějící účastníky z okolních měst a vesnic/,
- úhrada povinné zdravotní prohlídky pře nástupem na rekvalifikaci /sanitář, ošetřovatel/
- úhrada zdravotního průkazu pro kurs ošetřovatel a sanitář
- úhrada pracovního oděvu pro kurs ošetřovatel a sanitář
- poskytnutí občerstvení po dobu probíhajících rekvalifikačních kursů a motivačních programů
KA 09 Projektové řízení
Po celou dobu realizace projektu probíhalo projektové řízení. Pravidelně byly realizovány porady projektového týmu a komunikace manažersky projektu s jednotlivými členy RT. Operativně byly řešeny vzniklé nečekané situace či problémy. Průběžně byly shromažďována data o průběhu a výstupech klíčových aktivit a naplňování monitorovacích indikátorů. Komunikace s poskytovatelem dotace probíhala telefonickou a e-mailovou poštou.
Popis plnění indikátorů
jednotlivé indikátory byly plněny postupně a jejich monitoring probíhal vždy v jednotlivých Monitorovacích zprávách a odrážely stav plnění jednotlivých KA. Indikátory výstupů i výsledků byly naplněny.
07.01.00 Počet nově vytvořených míst – celkem /cílová hodnota 7 osob/
Na trhu práce bylo umístěno celkem 14 osob na 11 pracovních místech
Indikátor byl naplněn na 120 %
07.41.00 Počet podpořených osob - celkem /cílová hodnota 100 osob/
Celkem do aktivit projektu nastoupilo 110 osob.
Indikátor byl naplněn na 110 %
07.46.13 Počet úspěšných absolventů kurzů - celkem /cílová hodnota 75 osob/
Celkem bylo předáno osvědčení o ukončení rekvalifikačního kursu 60 osobám.
Indikátor úspěšných absolventů byl naplněn na 80%
Celkem byly indikátory plněny:
- Indikátory výsledků na 100 %
- Indikátory výstupů na 110 %
Celkově lze projekt zhodnotit jako úspěšný, splnil stanovená kritéria. Nebyly splněny některé z rekvalifikačních kursů, na které mělo dopad krátké období realizace projektu.